Blog kategorie
Daj! Daj! Daj!... poproś - recenzja Ekonomii Wdzięczności 1
Daj! Daj! Daj!... poproś

Wyobraź sobie, że klient jest Tobą zachwycony, reklamuje Cię na prawo i lewo i wraca po kolejne produkty. Obiecujący obraz? Jeśli tak, „Ekonomia Wdzięczności” Gary'ego Vee da Ci sporo cennych wskazówek na drodze do jego realizacji.

Ta książka jest dokładnie o tym – jak rozsądnie rozpieszczać klientów, zostać ich przyjacielem i towarzyszyć im w życiu; jak zbudować relację, w której sami klienci będą Twoimi życzliwymi testerami, grupą badania rynku i zespołem marketingowym w jednym. Gary Vaynerchuk wie, o czym mówi – zrealizował ten program sam, doradzał innym, jak go wykonać, wreszcie został prawdziwym guru internetowego marketingu. Wielu osobom wystarczy posłuchać kilku minut materiału na jego mediach społecznościowych, żeby zakochać się w bezpośredniości tego siwiejącego już, ale młodego duchem „nastolatka”.

O czym jest ta książka i co z niej możemy wyłowić?

„Ekonomia wdzięczności” skupia się na budowaniu szczerych, długotrwałych relacji z klientami, z pomocą mediów społecznościowych. Omawia podstawy budowania tej relacji, wraz z dość przypadkowo zestawionymi, ale pokazującymi specyfikę problemu przykładami i wyłożeniem zasad działania i podejmowania decyzji w ich obrębie. Nie jest to podręcznik, ale raczej rodzaj przeglądowej, gawędziarskiej pozycji.

Napisany w 2011 r. bestseller NY Times'a udowadnia całym sobą, jak szybko nasz świat się zmienia. Kiedy śledzimy płomienne argumentacje za tym, by marki nie chowały głowy w piasek, zaczęły korzystać z Facebooka i podjęły dialog z klientami, pod nosem może pojawić się uśmiech. Dziś już na nikim używanie mediów społecznościowych nie robi takiego wrażenia, jakie autor przywołuje. Zaiste, sporo zmieniło się w krajobrazie marketingu w przeciągu tych lat.

Mimo tego pozornego anachronizmu Gary Vee przekazuje nam w rzeczywistości coś znacznie ważniejszego – od samego faktu obecności na tej czy innej platformie ważniejsza jest filozofia interakcji. Dlatego książka nie nosi tytułu „Ekonomia Instagrama”, ani „Ekonomia Twittera”, tylko „Ekonomia wdzięczności” - to wdzięczność klienta za prawdziwą troskę gra w niej pierwsze skrzypce i stanowi oś spotkania na każdej płaszczyźnie – fizycznej i wirtualnej.

Vaynerchuk postuluje, że tak jak kiedyś sprzedawca w miejscowym sklepie dbał o sąsiadów-klientów, znał ich preferencje i potrzeby, a nadto wiedział, że nie wolno mu nadużyć ich zaufania, tak dziś przedsiębiorca uzbrojony w smartfona i aplikację platformy, na której komunikują się klienci, może ich poznać i o nich zadbać.

Idea ta wydaje się dość zasadna. Kontakt umożliwiany przez social media faktycznie posiada sporo cech wspólnych z dawnym, osobistym kontaktem pomiędzy klientem a przedsiębiorcą. Książka stara się więc od podstaw zbudować w nas odpowiednie nastawienie do nawigowania po wodach nowoczesnej interakcji.

„Ekonomia wdzięczności” ujawnia jeszcze jeden ciekawy rozziew – między realiami korporacyjnej Ameryki a rzeczywistością Polski. Ta książka jest napisana dla świata korporacyjnego w stylu iście stereotypowym – próbuje tłumaczyć, że świat ten musi zaadaptować się do kontaktu z człowiekiem, porzucić swoją bezwładność wynikającą z olbrzymich koncentracji kapitału i stać bardziej ludzki. Że decyzje nie mogą być podejmowane przez liczne gremia, bo w świecie internetu podejmowane będą zwyczajnie za wolno (wyobraź sobie, jaką katastrofą byłoby reagowanie na kryzys wizerunkowy w mediach społecznościowych przy pomocy spotkań dużego zespołu i konsultacji każdego posta z działem prawnym). Fakt faktem, w korporacyjnej rzeczywistości, niezależnie od kraju, podejmowanie decyzji jest poddane bezwładności, a ich efekt pozbawiony bywa ludzkiej twarzy. Nie zmienia to faktu, że w książce pobrzmiewa bardzo amerykański ton i czytając ją będziemy musieli zaadaptować treści do własnej rzeczywistości.

Co z tym zrobić? To chyba zależy od Ciebie. Jeśli szukasz precyzyjnego poradnika, prowadzącego krok po kroku, to prawdopodobnie się zawiedziesz. Ale jeśli umiesz czytać między wierszami i interesuje Cię filozofia skutecznego, zniewalającego wprost budowania relacji z klientami, wyłożona przez mistrza tematu - książka Gary'ego Vee ma mnóstwo do zaoferowania. Opowiada o żywym i stałym kontakcie, który satysfakcjonuje obie strony i przede wszystkim... generuje zyski. A kluczem do niego może być przyjacielski dialog z drugim człowiekiem, którym w istocie jest Twój klient.

Komentarze do wpisu (1)

2 czerwca 2021

камни знак зодиака близнец телец камни знака зодиака камень близнецов знак зодиака камень знака зодиак рак шунгит камень знак зодиака https://aboutnews2k.blogspot.com/2021/05/blog-post.html https://bopspopss.blogspot.com/2021/05/blog-post.html https://podlesnyiakarenlei.wordpress.com/2021/05/12/%d0%b7%d0%bd%d0%b0%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d0%b5-%d1%80%d1%83%d0%bd-%d0%b8-%d0%b8%d1%85-%d1%81%d0%be%d1%87%d0%b5%d1%82%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d0%b5/ лев камень знакам зодиака камень турквенит знаки зодиака камень знака зодиак стрелец лев знаки зодиака камни камни каждого знака зодиака камень знаки зодиака близнецы камень знак зодиака лев знаки зодиака рыбы камни драгоценный камень знаков зодиаков камень лабрадорит знак зодиака знак зодиака камни стрелец знаки зодиака рак камни камни рака знак зодиака

 
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Poczta Polska - Przesyłka Polecona Ekonomiczna) już od 200,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl