Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją:
50,00 zł
Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
W książce przedstawiono problem przywłaszczenia kulturowego, czyli wykorzystywania cudzego dziedzictwa niematerialnego. Każdy rozdział opracowania zawiera omówienie innej dziedziny życia (m.in. mody, reklamy, muzyki, filmu, sportu, turystyki), w której dochodzi do przywłaszczenia takich dóbr kultury jak: tradycja, zwyczaje, symbole, wartości, a nawet skojarzenia.
Książka zawiera liczne, opatrzone ilustracjami, przykłady przywłaszczenia kulturowego związane m.in. z:
•wykorzystaniem wizerunku rdzennej ludności w reklamie,
•prezentacją potraw na blogach kulinarnych,
•kreowaniem postaci filmowych.
W publikacji omówiono też niebezpieczeństwo zaniku lub erozji wiedzy tradycyjnej i folkloru, które w wielu miejscach na świecie stają się jedynie atrakcją turystyczną, przedstawieniem pozbawionym pierwotnych znaczeń lub rodzą skojarzenia z produktem, producentem czy reklamą. Autorka zwraca uwagę na konieczność wypracowania skutecznych, międzynarodowych instrumentów prawnych chroniących tradycyjny folklor.
Dane techniczne
ISBN
978-83-8246-115-2
EAN
9788382461152
Rok wydania
2021
Format
pdf
Liczba stron
300
Koszty dostawy
Wysyłamy tego samego dnia gdy kupisz do 11:30
Mamy rok 2393 i świat zmienił się niemal nie do poznania. Wyraźne ostrzeżenia przed katastrofą klimatyczną ignorowano przez dekady, co doprowadziło do drastycznego wzrostu temperatur, podniesienia się poziomu morza, powszechnych susz, a wreszcie do katastrofy zwanej obecnie Wielkim Upadkiem 2093 roku, kiedy to rozpad pokrywy lodowej Zachodniej Antarktyki doprowadził do masowej migracji, całkowicie odmieniając ład światowy. Doświadczony badacz, mieszkaniec Drugiej Republiki Ludowej Chin, z okazji trzechsetnej rocznicy Wielkiego Upadku przedstawia trzymającą w napięciu i głęboko niepokojącą opowieść o tym, że dzieci oświecenia – elity polityczne i ekonomiczne tak zwanych rozwiniętych społeczeństw przemysłowych – nie umiały podjąć odpowiednich działań, powodując tym samym upadek Cywilizacji Zachodniej.
Dlaczego doszło do upadku, skoro ludzie wiedzieli, co się dzieje? Dlaczego nie potrafili oni zamienić swej wiedzy w potęgę? Naomi Oreskes i Eric M. Conway próbują objaśnić marazm XXI stulecia oraz przyczyny braku działań na rzecz polityki niskoemisyjnej w rzetelnie udokumentowanej narracji science fiction. Książka przedstawia dramatyczną historię Ery Półcienia (Penumbral Age), która trwała na Ziemi w latach 1988-2093. Narrator eseju – historyk z przyszłości – omawia kolejne, trudne wydarzenia XXI stulecia.
Cena:
37,05 zł
Cena regularna:
39,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
39,00 zł
Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
Opinie o książce (0)
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.