Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją:
28,00 zł
Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
Praca poświęcona zagadnieniu wchodzenia w dorosłość młodych ludzi, opuszczania domu rodzinnego. Autorki analizują zjawisko „gniazdowania”, porównują sytuację młodych Polaków do sytuacji ich rówieśników w innych krajach, tradycję ze współczesnymi uwarunkowaniami ekonomicznymi.
Współczesny świat przeżywa wiele zmian. Gwałtowne procesy modernizacji, indywidualizacji, globalizacji przynoszą nowe zjawiska w życiu społecznym. Do nich należą inne niż we wcześniejszych okresach sposoby realizowania życia osobistego. Pojawiły się single, które cechuje nastawienie na własny rozwój, samodzielność i niezależność mieszkania od rodziców. A z drugiej strony, jak gdyby na drugim krańcu znajduje się inna grupa młodych dorosłych, którzy nadal pozostają w domu rodzinnym i mimo odpowiedniego wieku nie mogą z niego wyjść. […]
Praca dostarcza nowych danych o zjawisku – zmiany społeczne pociągają zmiany procesów socjalizacji co skutkuje nowymi zachowaniami i poglądami w kolejnym pokoleniu. Jacy są ci młodzi ludzie określani jako „gniazdownicy”? Ale jest też i inna perspektywa prowadzonych rozważań. Wypowiedzi badanych wskazują na ogromne znaczenie obecnie kształtujących życie społeczne trendów. Zmieniające się warunki ekonomiczne, społeczne, i kulturowe tworzą nowe podstawy wchodzenia w dorosłość. I, jak pokazują Autorki pracy, ma to miejsce nie tylko w Polsce.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Henryka Cudaka
Nakreślony przez autorki obraz jest wielopłaszczyznowy, dotyczy nie tylko aspektów bezpośrednio związanych z gniazdownictwem, lecz także zainteresowań, aktywności życiowych, edukacji, pracy zawodowej młodych ludzi, ich związków erotycznych czy postaw ekonomicznych. Jest to analiza interesująca i pokazująca, jak wiele różnych aspektów współczesnego funkcjonowania w świecie młodych ludzi składa się na ich życiowe decyzje oddalające samodzielność. Wizerunek gniazdowników nie jest jednorodny, tak jak różne są ich sposoby funkcjonowania w rodzinie pochodzenia. Autorki rozważania o gniazdownictwie wpisują we współczesne przemiany rodziny, charakterystykę zmieniających się pokoleń oraz w socjologiczne analizy społeczeństw ponowoczesnych. Książka jest nie tylko interesującą interpretacją przeprowadzonych badań, lecz także jest bardzo dobrze osadzona teoretycznie.
Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UW Beaty Łaciak
Dane techniczne
ISBN
978-83-64953-46-0
Rok wydania
2017
Wydanie
1
Format
pdf
Liczba stron
240
Koszty dostawy
Wysyłamy tego samego dnia gdy kupisz do 11:30
Kraj wysyłki:
Opinie o książce (0)
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.