Dziwna matematyka. Podróż ku nieskończoności - Agnijo Banerjee, David Darling
Opis
Matematyka: poznaj granice nieskończonego!
Ta książka opiera się na wyjątkowej koncepcji - jest wspólnym dziełem nauczyciela zafascynowanego astronomią, fizyką, filozofią i muzyką oraz młodego geniusza matematycznego o wybitnym umyśle. Nie brakuje tu trudnych zagadnień, jednak każde zostało przystępnie wyjaśnione. Niektóre z poruszonych tematów są powiązane z technologią i nauką, inne można określić jako wyprawę w nieznane obszary matematyki i... umysłu człowieka. Publikacja pozwala spojrzeć na królową nauk z niecodziennej perspektywy. Ułatwia zrozumienie nieoczywistych zasad rządzących tą dziedziną, ale przede wszystkim dostrzeżenie jej ścisłych związków z otaczającą rzeczywistością i ideami drzemiącymi w ludzkich umysłach.
Królowa nauk często wzbudza lęk i niechęć. Zrozumienie podstaw matematyki wymaga wysiłku. Równocześnie dostrzegamy jej obecność wszędzie - w prawidłach fizyki, w świecie istot żywych, a nawet w sztuce: to, co odbieramy jako piękno i harmonia, jest oparte na solidnych fundamentach matematycznych! Bez trudu można się przekonać, że umiejętność myślenia matematycznego przydaje się każdego dnia. Przy tym matematyka pozostaje nauką, która wciąż kryje tajemnice. Kto bada jej zawiłości związane z liczbami pierwszymi, wielkimi liczbami, równaniami różniczkowymi czy geometrią, może natrafić na obszary, które ciągle czekają na swoich odkrywców.
Dzięki tej książce:
przekonasz się, że matematyka jest ściśle spleciona ze światem rzeczywistym
zrozumiesz zawiłości prawdopodobieństwa, szans i niemożliwości
zafascynujesz się maszyną Turinga, szachami i liczbami pierwszymi
zauważysz zadziwiające związki matematyki z... muzyką
dowiesz się, jak poszukiwać dowodu na istnienie Boga
Dane techniczne
Okładka | miękka |
Autor | Agnijo Banerjee, David Darling |
Tytuł | Dziwna matematyka. Podróż ku nieskończoności |
Rok wydania | 2020 |
Wysokość | 20,0 |
Szerokość | 14,0 |
Liczba stron | 272 |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.