Szybka wysyłka 24h

DARMOWE ZWROTY 365 DNI

Bezpieczne płatności

Dlaczego NETWORKING nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić - Maciej Gnyszka

Dostępność: tak
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Wysyłamy tego samego dnia gdy kupisz do 11:30 sprawdź formy dostawy
Cena: 37,73 zł 49,00 zł 37.73
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 38,22 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Wydawnictwo: Helion
Kod produktu: 9788328334328

Opis

Podręcznik skutecznego networkera

Networking jest niemal tak stary jak ludzkość. W tradycyjnym rozumieniu to po prostu wymiana informacji i zasobów oraz wzajemne poparcie. Wszystko to jest możliwe dzięki sieci dobrych kontaktów. W 2006 roku w Polsce zaczęła działać BNI — największa organizacja rekomendacji biznesowej na świecie. To właśnie jej przedstawiciele pokazali nam, jak powinien wyglądać współczesny, nowoczesny networking, który zwiększa potencjał naszych firm i organizacji, pomaga budować sieć kontaktów, zaś w długiej perspektywie przynosi pokaźne zyski. Niestety, wiele firm próbujących stosować zasady networkingu nie odnotowuje poprawy sytuacji. Dlaczego ten sposób w niektórych przypadkach nie działa?

Maciej Gnyszka, aktywny networker i badacz tego zjawiska, założyciel Towarzystw Biznesowych, zwraca uwagę na alternatywną definicję networkingu, rozumianego jako „rzetelne służenie i profesjonalne proszenie o pomoc”. Podstawowy problem według autora stanowi to, że gubimy istotę i treść w naszej sieci powiązań biznesowych, a rzez to nie potrafimy podjąć działań we właściwym czasie i w odpowiedniej kolejności. Rodzimy networking cierpi także na inne dolegliwości, które ujawnili internauci na stronie www.DlaczegoNetworkingNieDziala.pl. Za pośrednictwem niniejszej książki Maciej Gnyszka odpowiada na ich pytania, rozwiewa wątpliwości i udowadnia, że ta metoda rozwijania biznesu może być naprawdę skuteczna, o ile poświęci się odpowiednią ilość czasu, by zrozumieć stojącą za nią filozofię oraz opanować narzędzia.

Maciej Gnyszka — wizjoner z głową w chmurach, ale twardo stąpający po ziemi. Lubi łączyć rzeczy, które wydają się nie do połączenia, więc od kilku lat określa się mianem „nałogowego poszukiwacza synergii”. Założyciel Towarzystw Biznesowych i pierwszej polskiej agencji fundraisingowej Gnyszka Fundraising Advisors. Dla organizacji pozarządowych zebrał już ponad 7 mln zł, a w ramach Towarzystw spotkał ze sobą i zachęcił do współpracy setki osób, co zaowocowało dziesiątkami udanych interesów na kwotę ponad kilkudziesięciu milionów złotych. Jest współwłaścicielem Pracowni Synergii – prawdopodobnie jedynej polskiej agencji 360.
Więcej informacji http://bit.ly/MaciejGnyszka


Recenzje:

Szukając definicji networkingu, możemy znaleźć między innymi taką: „Networking to nawiązywanie kontaktów i utrzymanie pozytywnych relacji w celu wymiany informacji oraz wzajemnego wsparcia w sferze zawodowej.” Tak naprawdę to nic innego, jak tworzenie wzajemnej sieci relacji i kontaktów, które mogą zaowocować różnymi wspólnymi działaniami. Według Macieja Gnyszki, networking nie działa tak, jak powinien lub nie działa wcale, ale można to zmienić. Jak? Odpowiedź znajduje się w jego książce Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić. 
 Wzajemna pomoc Na czym tak naprawdę polega to zjawisko? Na wspólnej, często bezinteresownej pomocy. Problem polega jednak na tym, że wielokrotnie mylone jest ono z kolesiostwem lub wykonaniem działania, za które oczekuje się w zamian jakiejś wdzięczności. Poza tym występuje tu wiele barier i przeszkód, które uniemożliwiają działania tego rodzaju. Nasuwa się jednak jedno pytanie: czy potrzebna jest kolejna książka, która opisuje tego typu zachowania w biznesie? 
 By wejść na salony, trzeba mieć farta lub kogoś znać W filmie Rekiny Wojny świetnie pokazany jest świat wzajemnie myjących się rąk. Stworzenie własnego, wartego miliony dolarów imperium, czerpiącego zyski ze sprzedaży broni i amunicji, wymagało i farta, i znajomości. Gdy zdajemy sobie sprawę, że dojście do ogromnych zleceń, spotkanie z odpowiednimi osobami może być wyjątkowo trudne, często dajemy sobie spokój. Trzeba zauważyć, iż rozdawnictwo wizytówek nie ma większego celu. Dlaczego? Z tego powodu, że jeśli w przeciągu pierwszych minut „nie sprzedamy się” odpowiednio dobrze, to nie zaistniejemy w świadomości odbiorcy, a jeśli już do nas zadzwoni, to przeważnie będzie miał jakiś interes, ale nie taki, który pozwoli nam zarobić, ale przyniesie korzyści tej drugiej stronie. W swojej książce Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić Maciej Gnyszka podaje kolejne przykłady, które pokazują, jak naprawdę powinny wyglądać relacje związane z networkingiem. Opisy te stają się w pewnym momencie coraz to bardziej nierealne dla czytelnika, który prowadzi mały biznes, nie jest zrzeszony w jakiejś organizacji biznesowej i na co dzień nie sprzedaje 300 iPadów. Dla przeciętnego małego przedsiębiorcy dołączenie do wspominanego często w książce „Towarzystwa Biznesowego”, którego członkostwo kosztuje 2 500 zł rocznie, może być lekko kłopotliwe. Nasuwa się więc pytanie, czy networking działa bez wkładu wysokości przeciętnej pensji pracowniczej, który trzeba wnieść, by stać się członkiem elity? Wydaje się, że tak, ponieważ networking działa także w strefie bliskiej, tej nas otaczającej, ale trzeba pozbyć się pewnych barier, które blokują nas przed nawiązywaniem kontaktów. 
 Czy wiecie, co wkurza ludzi? Gdy na Facebooku lub LinkedIn pisze do nas osoba, której nie widzieliśmy przez 5 lat, to przeważnie w głowie zapala nam się czerwona lampka. Czego ona może chcieć? Ile razy taka wiadomość zawierała propozycję spotkania przy kawie i pogadania o starych czasach, a ile razy chęć wciśnięcia nam jakiegoś produktu lub usługi? Tego typu wiadomości to nie networking, ale typowa akwizycja. 
 Gdy zdamy sobie sprawę, że to, w jaki sposób odnosimy się do osób i jak nawiązujemy z nimi relacje, ma wpływ na kolejne zlecenia i projekty, to możemy sami działać i budować sieć networkingową, wystarczy tylko przełamać pewne bariery. Musimy pamiętać, że w biznesie ważne są spotkania niezobowiązujące, wypady na kawę, podsuwanie pomysłów. Gdy zbudujemy odpowiednią sieć kontaktów, to nasza praca będzie łatwiejsza i dużo przyjemniejsza. Same znajomości to jednak nie wszystko. W książce Gnyszki pojawiają się pewne punkty, aspekty, które jasno pokazują, co jest główną przyczyną naszego fiaska. Zalicza się do nich stres, brak finalizacji kontaktów, złe komunikowanie potrzeb, brak czasu, słaba autoprezentacja, nieufność, kolesiostwo i wiele, wiele innych. Co by nie mówić o tej pozycji, ma ona kilka plusów. Przypomina między innymi o tym, że relacje budujemy w rzeczywistym świecie. Kontakty wirtualne pozostaną wyłącznie takimi, jeśli nie będziemy pielęgnować tych relacji. Musimy wyjść ze świata cyfrowego do tego analogowego, bo nadal w nim dzieje się dużo „biznesów”. Dodatkowo książka pokazuje też, w jaki sposób działać na eventach i jak radzić sobie z różnymi typami osób. Musimy bowiem pamiętać, że wiele z nich przychodzi tam nie po to, by nawiązywać relacje networkingowe, ale by sprzedać, bo takie mają plany, bo menadżer wyższego szczebla przykręca śrubę itd. Podsumowując, Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić to książka, która daje dużą wiedzę, przypomina o relacjach i nawiązywaniu kontaktów, a także przytacza kilka ciekawych historii. Z drugiej strony zaś wydaje się być reklamą „Towarzystwa Biznesowego”, bo wygląda na to, że wszystkie najlepsze relacje i deale „łapie się dzięki niemu”. Jak pisze sam autor: „Klub Towarzystw Biznesowych ma formę kolacji i w związku z wysokimi kosztami członkostwa skupia przede wszystkim tych, którzy osiągnęli sukces na większą skalę”.

books4business.pl (2017-08-18)


Na tytułowe pytanie "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić" odpowiada przy udziale Wydawnictwa Onepress Maciej Gnyszka - aktywny networker i badacz tego zjawiska. Przypomina on, że networking jest niemal tak stary jak ludzkość, będąc - w tradycyjnym rozumieniu - po prostu formą wymiany informacji i zasobów oraz wzajemnym poparciem. Wszystko to jest możliwe dzięki sieci dobrych kontaktów. W 2006 roku w Polsce to zjawisko zostało zinstytucjonalizowane - zaczęła działać BNI, największa organizacja rekomendacji biznesowej na świecie. To właśnie jej przedstawiciele pokazali, jak powinien wyglądać współczesny, nowoczesny networking, który zwiększa potencjał firm i organizacji, pomaga budować sieć kontaktów, zaś w długiej perspektywie przynosi pokaźne zyski. Niestety, nie w każdym przypadku. I tu pada pytanie -dlaczego? Odpowiedź znajdujemy w poradniku.

Dziennik Łódzki (2017-08-14)


Opinie czytelników:

Jak na teraz, najlepsza książka na rynku polskim. Odpowiada naszym realiom. Książka praktyczna, napisana z humorem. Maciej Gnyszka to praktyk, nie tylko pisarz.
Luk

Skondensowana wiedza w przyjemnej otoczce. Nie znając Maćka czuje jakbym znał go od lat, a jego humor wręcz tryska z tej książki.
Mateusz Szczepaniak


Spis treści:

Podziękowania (7)

Wstęp (9)

Rozdział 1. Krótka historia networkingu w Polsce (11)

Rozdział 2. Na czym polega networking i dlaczego mało kto o tym wie (15)

  • 2.1. Definicja (16)
  • 2.2. Ważna jest kolejność! (18)
  • 2.3. Rzetelne służenie (19)
  • 2.4. Profesjonalne proszenie o pomoc (20)

Rozdział 3. Dlaczego networking czasem działa? (23)

  • 3.1. Trzy pouczające historie (23)
  • 3.2. Dwa teoretyczne filary networkingu (29)
  • 3.3. Pięć koniecznych warunków, by podróżować między chmurami społecznymi (34)

Rozdział 4. Dlaczego networking z reguły nie działa? (55)

  • 4.1. Jak nie działa, jak działa? (56)
  • 4.2. Stres (57)
  • 4.3. Brak finalizacji kontraktów (58)
  • 4.4. Delikatne komunikowanie potrzeb (59)
  • 4.5. Czy rozdawanie wizytówek przynosi korzyści? (61)
  • 4.6. Nie mam czasu (62)
  • 4.7. Słaba autoprezentacja (65)
  • 4.8. Nieufność (66)
  • 4.9. Kolesiostwo (67)
  • 4.10. Nierówność partnerów i onieśmielenie (69)
  • 4.11. Rzetelność (71)
  • 4.12. Bałagan w kontaktach (74)
  • 4.13. Zbyt duża liczba kontaktów wirtualnych versus liczba rzeczywistych znajomości (75)
  • 4.14. Niezgłaszanie się z prośbą o pomoc (76)
  • 4.15. Nieposzerzanie sieci kontaktów w ramach networkingu (78)
  • 4.16. Traktowanie networkingu jako dodatku, a nie jako jednego z narzędzi pracy (79)
  • 4.17. Nietrafione rekomendacje a intuicja (80)
  • 4.18. Pokemonizm (81)
  • 4.19. Introwersja (82)
  • 4.20. Zmyślone prośby (84)
  • 4.21. Nie stać mnie na networking (86)
  • 4.22. Zakończenie rozmowy (88)
  • 4.23. Nadmiar materiału (89)
  • 4.24. Wampiryzm (90)
  • 4.25. Podtrzymanie relacji (91)
  • 4.26. Pora na networking (93)
  • 4.27. Wiedza (95)
  • 4.28. Fałszywe przekonania (96)
  • 4.29. Wykluczenie (97)
  • 4.30. Lojalni klienci (98)
  • 4.31. Brak oferty networkingowej (99)

Rozdział 5. Tydzień Hardcorowego Networkera - system (101)

  • 5.1. Założenia (101)
  • 5.2. Centrum tygodnia (102)
  • 5.3. Początek tygodnia (102)
  • 5.4. Dalsza część tygodnia (103)
  • 5.5. Przygotowanie do spotkania networkingowego (109)
  • 5.6. Spotkanie networkingowe (110)

Rozdział 6. Przegląd różnych ofert networkingowych i ich charakterystyka (113)

  • 6.1. BNI, TB czy inne? (113)
  • 6.2. Regionalne Izby Przemysłowo-Handlowe (116)
  • 6.3. Międzynarodowe Izby Handlowe (116)

Rozdział 7. Jak przetrwać event - najlepsze strategie (119)

  • 7.1. Wspólny problem - stres (119)
  • 7.2. Kto przychodzi na eventy? (120)
  • 7.3. Strategia wygrywająca (132)

Rozdział 8. Networkować można wszędzie (133)

  • 8.1. Różne sytuacje networkingowe (133)
  • 8.2. Strategia wygrywająca w przypadku sytuacji niespecyficznych (134)

Rozdział 9. Kultywowanie relacji (137)

  • 9.1. Po co kultywować relacje? (137)
  • 9.2. Zaplanowana spontaniczność? (138)
  • 9.3. Parę dobrych sposobów na kultywowanie relacji (140)

Rozdział 10. Dobre nawyki networkera (145)

  • 10.1. Jak mogę Ci pomóc? (145)
  • 10.2. Naucz mnie sprzedawać swój biznes! (146)
  • 10.3. Kto jest kontrahentem Twojego kontrahenta? (146)

Rozdział 11. Trzy etapy zaawansowania (149)

  • 11.1. Etap I: reaktywny (149)
  • 11.2. Etap II: proaktywny (150)
  • 11.3. Etap III: synergiczny (150)

Rozdział 12. Dalsze pytania dotyczące networkingu, które inni zadali za Ciebie (Q&A) (151)

Rozdział 13. Co dalej? (165)

Dodatek A. Scenariusze rozmów (167)

  • A.1. Prośba o rekomendację (167)
  • A.2. Podziękowanie za rekomendację (168)
  • A.3. Follow-up (169)
  • A.4. Wyrażenie niezadowolenia (170)
  • A.5. Odmowa wydania rekomendacji (172)

Dodatek B. Test oceniający skłonności networkingowe (175)

 

Dane techniczne

Okładka miękka
Autor Maciej Gnyszka
Tytuł Dlaczego NETWORKING nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić
ISBN 9788328334328
Tłumaczenie 2017
Rok wydania 2017
Wysokość 20,6
Szerokość 13,9
Liczba stron 174

Koszty dostawy Wysyłamy tego samego dnia gdy kupisz do 11:30

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o książce (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl