Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting - Artur Jabłoński
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Teksty informacyjne i reklamowe rządzą się swoimi prawami. Większość zasad dotyczących stylu, które poznałeś w szkole, nie sprawdza się w komunikatach biznesowych. Dziś piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej.
Teksty, które łatwo się pisze, trudno się czyta. I na odwrót. Dlatego ta książka jest o trudnym pisaniu. O tworzeniu komunikatów, które sprzedają. Przekonują do działania. Skutecznie informują.
Dowiesz się z niej:
- Jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie
- Że forma bywa często ważniejsza od treści (naprawdę!)
- Jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy
- Jakie są konkretne rozwiązania, schematy i gotowe do wdrożenia przykłady efektywnych tekstów reklamowych
Artur Jabłoński — konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec. Prowadzi szkolenia, doradza i realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu, od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Pracował m.in. dla: TVN, naTemat, Otomoto, Otodom, Allegro, SKANSKA, NEUCA, Sphinx, Województwa Pomorskiego i Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Instytutu Matki i Dziecka. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 2000 godzin, edukując przedsiębiorców i marketerów w zakresie content marketingu i reklamy w mediach społecznościowych. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com. Wykłada na studiach podyplomowych WSB w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu i Gdańsku, WSAiB w Gdyni oraz Politechniki Białostockiej. Prelegent na licznych konferencjach w całej Polsce.
Recenzje:
Powiem bez bicia, że lubię czytać książki dotyczące tworzenia tekstów reklamowych czy promocyjnych. Bo wiedza w nich zawarta przydaje się w każdych okolicznościach. Tym razem w ręce wpadła mi książka Artur Jabłońskiego "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) wydana przez Onepress. Piszę książka, bo nie czytam "książek" w wersji elektronicznej. Dlaczego? Bo mają z prawdziwymi książkami tyle wspólnego, co rower elektryczny z rowerem. Ale mniejsza o to. Artur Jabłoński to konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec. Pracował m.in. dla: TVN i Allegro. To bodaj jego pierwsza książka. Na całe szczęście autor nie chciał od razu napisać dzieła życia. Dlatego na 160 stronach zawarł najistotniejsze informacje dotyczące tego, jak tworzyć teksty, które sprzedają. Takie, które najpierw ktoś zauważy. Potem przeczyta, a na koniec pod ich wpływem coś kupi. Mnie jednak zawsze bardziej ciekawi nie to, jak pisać w necie czy na papierze, ale jak czytają je ludzie. Czy może bardziej precyzyjnie: jak je widzą. Bo inaczej widzą je na ekranie laptopa, inaczej smartfona. Jeszcze inaczej na papierze. Na swój sposób czytają internetowi tubylcy. Na swój wychowani na papierze. Jabłoński przedstawia to w sposób prosty czyli zrozumiały. Bo prostota to podstawowa cecha dobrego pisania. Żeby było śmieszniej, to wszyscy fachmani od copywritingu przewracają do góry nogami wszytko to, czego o pisaniu uczono nas w szkołach. Począwszy od wzmiankowanej prostoty a skończywszy na długości zdań (im krócej, ty, lepiej) czy ilości przecinków (maksymalnie 2 w zdaniu). Co ciekawe archaicznego pisania w stylu Sienkiewicza uczą do tej pory na studiach dziennikarskich. O czym jest ta książka? O tym, jak napisać komunikat, który sprzedaje. Żeby tak było, jego autor musi odwołać się do potrzeby klienta. - Twoi klienci mają dwie potrzeby: uzupełnienia braku lub zmiany na lepsze - pisze Jabłoński. Ta pierwsza odnosi się do sytuacji, kiedy klient czegoś nie ma, ale potrzebę, żeby coś mieć. Druga: coś mam, ale chcę mieć coś lepszego. Ludzie kupują wyłącznie z tych dwóch powodów. Jeżeli przeczytacie książkę Artur Jabłońskiego, zrozumiecie na czym to dokładnie polega. Przeczytać to dwa zdania to zdecydowanie za mało.
www.biznes.wm.pl (2018-03-23)
Forma jest ważniejsza od treści! Niemożliwe? A jednak. Jabłoński w swojej książce przekonuje, że musimy zmienić swoje myślenie o tekście. Nawet najlepszy, najmądrzejszy tekst podany w nieatrakcyjny sposób przegra w starciu ze średnim tekstem opakowanym w najlepszy design. Zatem, tak jak pisze autor: tekstów się nie pisze, teksty się projektuje. A co najważniejsze, projektuje w taki sposób, by sprzedawały za nas. Poznaj techniki i narzędzia, dzięki którym tekstem pisanym skutecznie przekonasz ludzi do swoich produktów.
Sprawnymarketing.pl (2018-03-03)
Opinie czytelników:
Świetna książka napisana bardzo prostym i przejrzystym językiem. Sama praktyka bez zbędnego rozwijania prostych tematów. Autor stosuje opisane metody, a one działają, nie tylko w internecie.
Anonim
Książka jest po prostu koszmarna. Jeśli już uczy się pisać innych ludzi, to należałoby mieć przynajmniej podstawowe pojęcie o stylistyce zdań czy stawianiu przecinków. "Żartobliwe" wtręty, zamiast śmieszyć, żenują do poziomu jeżących się włosów (niestety natrafia się na nie średnio co drugi akapit). Miało być amerykańsko i bezpośrednio, wyszło trochę "hamerykańsko". Co do samej merytoryki. Kiedy już przebrnie się przez rozdziały pełne teorii, banałów i product placementu ("zajrzyjcie na moją stronę, żeby zobaczyć, jak wygląda czcionka o rozmiarze X..." - serio?), można dotrzeć do tego, co autor faktycznie chciał napisać (tyle, że wtedy powstałaby broszura, a nie książka) - czyli języka korzyści. Mówiąc językiem korzyści - zaoszczędzisz czas i pieniądze, jeśli nie kupisz tej książki.
Anonim
Dobra jest! Przeczytałem z wielką ciekawością, a zajmuję się prowadzeniem sklepów internetowych i marketingiem od 4 lat. Książka na czasie i bardzo techniczna, w najlepszym znaczeniu. Język autora, po pewnym przyzwyczajeniu, także OK+ jest. Polecam bez wahania! JK
Anonim
Świetna! Uświadomiła mi, jak wiele muszę się jeszcze nauczyć w temacie copywritingu. Czyta się przyjemnie i szybko (widać, że autor sam stosuje metody, o których pisze). Byłam na kilku prelekcjach Artura podczas różnych konferencji i czytając tę książkę, miałam wrażenie, że stoi obok :) Niesamowicie naturalnie napisana. Aż chce się więcej!
Kamila Laniecka
Najlepsza i najbardziej wartościowa książka branżowa jaką przeczytałam w tym roku (a przeczytałam ich sporo). Czyta się ją świetnie i człowiek nie ma ochoty przerywać lektury. Pochłonęłam ją dwukrotnie ale z pewnością będę do niej jeszcze wracać wielokrotnie bo to kopalnia wiedzy.
Aleksandra Tomaszewska
Siedzę w copy od dawna, a mimo to książka pozytywnie mnie zaskoczyła i pozwoliła uzmysłowić sobie pewne sprawy na nowo. Pisanie rządzi się stałymi prawami, ale liczy się sposób przekazania, wyłożenia problemu – tutaj autor zdecydowanie wie jak to robić. Obowiązkowa pozycja dla każdego piszącego.
Anonim
Świetna książka, z którą powinien zapoznać się każdy, kto zajmuje się komunikacją w mediach społecznościowych (i nie tylko!). Masa cennych przykładów, przydatne wskazówki i styl, który sprawia, że czyta się z niesamowitą lekkością. Dzięki :)
Ewa Januszewska
Dopiero zaczynam zajmować się webwritingiem. Książkę czytało się ciężlo, ale wiele z niej wyniosłam. Polecam
Joanna Mazur
Spis treści:
Wstęp (11)
Rozdział 1. Jak ludzie czytają w internecie (13)
Skanowanie (15)
Kształt litery F (16)
Dlaczego skanujemy? (17)
Czy rzeczywiście wszyscy skanujemy? (17)
Kiedy ludzie czytają uważnie? (19)
Gdzie tu copywriting? (20)
Tekstów się nie pisze. Teksty się projektuje (21)
Jak dzisiaj ludzie czytają? (22)
Linia zanurzenia (22)
Czytanie na urządzeniach mobilnych (24)
Jak ludzie czytają moją stronę? (25)
Rozdział 2. Odbiorca (27)
To ja - Twój klient! (28)
Persona (28)
Testy A/B (32)
Rozdział 3. Wygląd tekstu (39)
Wybór fontu (39)
Rozmiar fontu (41)
Szerokość kolumny tekstu oraz odstępy międzywierszowe i międzyakapitowe (42)
Kontrast (43)
Długość akapitu (44)
Śródtytuły (45)
Pogrubienia (46)
Obrazki (47)
Używaj list (48)
Podsumowanie (49)
Rozdział 4. Styl (51)
Zwięzłość (53)
Unikanie strony biernej (55)
Prosty język (57)
Operowanie konkretem (61)
Znaczenie kontekstu (63)
Narzędzia do pracy nad własnym stylem (64)
Jak zabrać się za szlifowanie stylu (66)
Inne uwagi na temat stylu (66)
Rozdział 5. Jak pisać językiem korzyści? (69)
Mów językiem swojego klienta (69)
Klątwa wiedzy (75)
Złoty krąg (78)
Cechy kontra korzyści (79)
Laddering, czyli jak wyszukiwać korzyści (81)
Korzyści nie zadziałają bez cech (84)
Rodzaje korzyści (85)
Pokaż korzyść opowieścią (87)
Język sprzedażowy (88)
Potwierdzanie korzyści (90)
Język korzyści i opowieść klienta - testimoniale (91)
Typy testimoniali, które warto uwzględnić (94)
Nie mam testimoniali - co teraz? (94)
Rozdział 6. Jak pisać nagłówki (99)
Twórz listę potencjalnych tytułów (101)
Ile tytułów powinien mieć tekst? (102)
Adres w pasku przeglądarki (104)
Testuj tytuły (106)
Słowa kluczowe w nagłówkach (107)
Narzędzia do sprawdzania słów kluczowych (108)
Dwa sposoby tworzenia nagłówków (110)
Formuły copywriterskie (110)
Emocje - fakty - potrzeby - opowieści (129)
Sztuka tytułowania tekstów informacyjnych (133)
Śródtytuły w tekście i ich rola (134)
Śródtytuły są dla tekstu tym, czym menu jest dla strony internetowej (135)
Tytułem zakończenia o tytułach (136)
Nagłówki to nie tylko tytuły (136)
Jak powinien wyglądać nagłówek (137)
Skuteczne nagłówki - czyli jakie? (138)
Rozdział 7. Skuteczne Call To Action (i nie tylko) (143)
Call To Action (145)
Pokazywanie wartości (146)
Call To Action w menu strony (147)
Nie zapowiadaj pracy (148)
Przypomnij główne korzyści z Twojej oferty (149)
CTA nie istnieje w próżni (151)
Call To Action a etapy procesu zakupowego (152)
Nagłówki na stronie internetowej (lub landing page) (154)
Podsumowanie (163)
Zamiast zakończenia (165)
Gdzie możesz mnie znaleźć? (166)
Podziękowania (167)
Dane techniczne
ISBN | 9788328391826 |
Podtytuł | Copywriting & Webwriting |
Rok wydania | 2022 |
Wysokość | 21 |
Szerokość | 14 |
Liczba stron | 168 |
Format zapisu audio | 8 |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.