Szybka wysyłka 24h

DARMOWE ZWROTY 365 DNI

Bezpieczne płatności

Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją - Mateusz Grzesiak

podręcznik perswazji.jpeg
  • promocja
Dostępność: tak
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Wysyłamy tego samego dnia gdy kupisz do 11:30 sprawdź formy dostawy
Cena: 31,52 zł 39,90 zł 31.52
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 31,12 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Wydawnictwo: Helion
Kod produktu: 9788328348165

Opis

Myślisz, że działasz racjonalnie? Wydaje Ci się, że na chłodno podejmujesz decyzje? Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz, i jesteś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych?

Zła wiadomość jest taka, że racjonalność to mit. Przeważnie działamy pod wpływem chwilowych impulsów, jesteśmy podatni na manipulację i każdego dnia popełniamy mnóstwo błędów poznawczych. W dodatku jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. Z jaką skutecznością przekonujesz innych? Czy wiesz, jak etycznie wpłynąć na dziecko, by z chęcią odrobiło pracę domową, czy straszysz je "szlabanem"? Jak Ci idzie przekonywanie innych do swoich pomysłów? A siebie do podjęcia określonych działań?

Dobra wiadomość jest taka, że perswazji i odporności na nią można się nauczyć. Koniec z wywieraniem negatywnego wpływu na Twoje decyzje. Koniec z nieświadomym poddawaniem się manipulacji! To, że trzymasz w ręku tę książkę, oznacza, że już wykonałeś pierwszy krok. Kolejnym będzie poznanie zasad rządzących perswazją, popartych konkretnymi przykładami. Ta książka to zestaw narzędzi gotowych do użycia we wszelkiego rodzaju dyskusjach: prywatnych, zawodowych, medialnych, społecznych oraz politycznych. Tak wyposażony będziesz miał przewagę w każdej sytuacji.


Recenzje:

O perswazji mówimy kiedy podwładny przekonuje szefa do słabego projektu, kiedy mówi swojemu dziecku aby założyło czapkę albo przestało grać w grę komputerową i zaczęło odrabiać lekcje. Z perswazją spotykamy się także wówczas, gdy próbujemy namówić partnera do zmiany jego zdania na nasze, ale również jeśli chcesz sprzedać swój produkt albo usługę. Jak więc można zauważyć, bez perswazji nie można uczestniczyć w społeczeństwie. I wcale nie chodzi tutaj o manipulację – chociaż oba te terminy mieszczą się na gruncie wpływu społecznego, to manipulacja jest nastawiona na własne korzyści oraz na wprowadzanie w błąd odbiorcę. Perswazja nie oznacza kłamstwa, ale przekonanie do swoich racji daną osobę bez wyrządzania jej krzywdy. Dzięki niej możemy komunikować się w otwarty sposób, a podczas dyskusji używać racjonalnych argumentów – nie dając się jednocześnie ponieść emocjom. Stosując odpowiednie techniki perswazji jesteśmy w stanie z łatwością poznawać nowych ludzi, zbierając wokół siebie coraz więcej osób, na które zawsze można liczyć! Warto zadbać o dobrą komunikację w relacjach zawodowych jak i prywatnych po to, aby nie ukrywać swojego zdania, swojej osobowości pod presją innych. Warto podnosić jakość swojego życia aby być sobą, być szczęśliwym dla siebie po to, aby swoje szczęście móc ofiarować innym. Bez dobrych umiejętności przekonywania Twoje zdanie w firmie czy w domu będzie pomijane, nie będziesz potrafił wyegzekwować swoich praw, własnych pomysłów, będziesz wstydził się poprosić o pożyczkę i zostaniesz na tej samej posadzie obawiając się zmian. Bez perswazji oraz pewności siebie, związek będzie wypełniony frustracjami, nierozwiązanymi konfliktami. Siłę perswazji można wykorzystywać także w przekonywaniu samego siebie – tak aby marzenia stawały się planami realizowanymi w zgodzie z własną naturą.

http://www.marketingweb.pl (2019-01-24)


Dlaczego negocjowanie umów dla jednych wydaje się być przyjemnością, podczas kiedy dla innych to droga przez mękę? Dlaczego niektórzy mają problem ze zwyczajnym zwrotem towaru, podczas kiedy inni bez przeszkód egzekwują od innych swoje prawa / podjęte zobowiązania? Dlaczego są handlowcy, którzy uwielbiają swoją pracę i osiągają w niej spektakularne sukcesy, podczas kiedy inni spalają się, bezskutecznie próbując przekonać choć jednego klienta do zakupu swoich produktów? Dlaczego jednym politykom wierzymy mniej, podczas kiedy drudzy budzą w nas bezgraniczne zaufanie? Odpowiedź tkwi w zdolnościach negocjacyjnych, a ściślej – znajomości technik negocjacji. Oparte na psychologicznych mechanizmach techniki podnieść mogą naszą siłę perswazji i sprawiają, że jesteśmy w stanie osiągnąć wszystko (albo prawie wszystko), czego sobie tylko wymarzymy. Część z nas stosuje kilka technik świadomie, inni z kolei, używają ich intuicyjnie. Jedno jest pewne – na większość osób techniki te działają. Co więcej, takie kamuflowanie chęci szybkiego osiągnięcia porozumienia (naturalnie zadowalającego nas samych), stosowanie różnych zabiegów łagodzenia oporu przed wyrażeniem zgody na dane działanie, „zmiękczanie klienta”, jest – kiedy techniki stosowane są umiejętnie – akceptowane przez drugą stronę, co więcej, tacy „zmiękczeni” klienci często wracają, przekonani o naszej empatii, nieomylności, zaangażowaniu. Co zatem zrobić, żeby nauczyć się tych technik i stosować je w taki sposób, przy przynosiły nam efekty? Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć swoją zdolność perswazji, elastycznie reagując na drugą stronę negocjacji, modyfikując pod wpływem jej emocji czy kierunku jej dążeń własne zachowanie. Aby jednak techniki stosować, na początku należy je poznać, i to najlepiej jak najwięcej z nich, po to, by móc je w kontaktach z drugą osobą swobodnie dopasowywać do sytuacji. Książka „Podręcznik perswazji”, autorstwa Matusza Grzesiaka, zajmującego się zawodowo i hobbystycznie mechanizmami relacji międzyludzkich, to zbiór najskuteczniejszych metod przekonywania innych. Opublikowany nakładem Wydawnictwa Helion poradnik / podręcznik, to nie tylko narzędzie, którym możemy posługiwać się w walce o odniesienie sukcesu, ale także skuteczna broń, dzięki której my sami możemy bronić się przed manipulacją. Kolejne rozdziały przynoszą nam nowe techniki, nowe metody, informacje na temat ludzkich reakcji, a wszystko po to, byśmy wśród tych wszystkich sposobów wybrali te, które najbardziej do nas czy też do danej sytuacji pasują. Omówienie zawiera zarówno podstawy teoretyczne danej techniki, jej zastosowanie praktyczne, a także – co najcenniejsze – przykłady, prezentujące gotowe sformułowania, które warto sobie przyswoić. Po każdym takim omówieniu jest miejsce na własne notatki, spostrzeżenia, uwagi, co czyni książkę nie tylko zwykłym poradnikiem, ale swego rodzaju żywym organizmem, który ewoluuje wraz z nabieraniem przez nas praktyki negocjacyjnej i wzrostem znajomości technik perswazji oraz sukcesami w praktycznym ich stosowaniu. To wszystko sprawia, że książki „Podręcznik perswazji” nie powinno zabraknąć nie tylko w biblioteczkach biznesmenów, negocjatorów, handlowców, ale wszystkich, którzy chcą zdobyć biegłość w sztuce perswazji, a także obronić się przed tymi technikami, w sytuacji stosowania ich przez drugą stronę.

QulturaSlowa (2019-01-11)


Perswazja i manipulacja towarzyszą nam na co dzień w pracy i w domu. Ważne, aby poznać metody przekonywania innych, wiedzieć, kiedy i jakimi sposobami ktoś próbuje nas do czegoś przekonać,a poznając je, umieć obronić się przed manipulacją. I odwrotnie: stosując metody perswazji, łatwiej jest wywierać wpływ na ludzi, zarządzać zespołem, być skutecznym menedżerem. Najnowsza książka dr. Mateusza Grzesiaka, najbardziej znanego w Polsce coacha, psychologa i trenera międzynarodowego, to kompilacja 102 technik perswazji; każda oprócz teorii zawiera sposoby praktycznego zastosowania oraz przykłady. „Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej obrony przed manipulacją” to przewodnik, dzięki któremu można lepiej przygotować się do ważnych rozmów, uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, wzmocnić relacje zawodowe i prywatne. Książka napisana w przystępny sposób, a jej forma umożliwia szybkie zapamiętanie metod i przykładów. Podane przez dr. Mateusza Grzesiaka techniki są znane i wykorzystywane od lat. Jedną z nich jest technika argumentum ad novum, czyli coś ma wartość, bo jest nowe. To przeciwieństwo metody argumentum ad traditionem. Obie techniki są często wykorzystywane zwłaszcza w branży FMCG czy technologicznej. Jak pisze Mateusz Grzesiak, argumentum ad novum to klasyka reklamy. Już w 1984 r. została zastosowana przez Apple w spocie telewizyjnym będącym zapowiedzią komputera osobistego Macintosh. Wykorzystując datę, spot nawiązywał do powieści George’a Orwella „Rok 1984”, podkreślając, że prezentowany pecet to prawdziwa rewolucja na rynku w przeciwieństwie do wyrobów konkurencji, które „są stare i opresyjne”. Myślę, że tylko ten przykład zachęci każdego do przeczytania książki.

CEO Magazyn Top Managerów (2018-12-05)


Spis treści:

Wstęp (11)

Źródła i definicje (13)

Techniki (15)

Geneza (17)
Niedostępność (19)
Argumentum ad auditorem (21)
Argumentum ad feminam (23)
Lubienie (25)
Efekt przywiązania (27)
Analogia (29)
Argumentum ad misericordiam (31)
Argumentum ad traditionem (33)
Zatruwanie studni (35)
Zwolnienie z konsekwencji (37)
Budowanie potencjału reakcji (39)
Argumentum ad baculum (41)
Argumentum ad personam (43)
Odwołanie się do autorytetu (45)
Argumentum ad numerum (47)
Uzasadnienie (49)
Negatywne konsekwencje i alternatywa (51)
Retorsio argumenti (53)
Przyznanie się do błędu (55)
Zadawanie pytań kierunkowych (57)
Argumentum ad populum (59)
Etykietowanie (61)
Odczucia i prośba (63)
Poznanie kryteriów (65)
Społeczny dowód słuszności (67)
Złoty środek (69)
Balans (71)
Argumentum ad vanitatem (73)
Kontrast percepcyjny (75)
Potwierdź i prowadź (77)
Delegacja z odpowiedzialnością (79)
Intensywne emocje (81)
Argumentum ad petitio principii (83)
Własny błąd (85)
Stopa w drzwiach (87)
Argumentum ad ignorantiam (89)
Personal brand eksperta (91)
Podłączenie do wizji (93)
Wprowadzanie cienia (95)
Argumentum ad nauseam (97)
Podobieństwa (99)
Argumentum ad lazarum (101)
Social jiu-jitsu (103)
Wzajemność (105)
Argumentum a minori ad maius (107)
Argumentum a maiori ad minus (109)
Specjalne traktowanie (111)
Konsekwencja (113)
Argumentum ad novum (115)
Nieistotny humor (117)
Nieosiągalna doskonałość (119)
Znajomości (121)
Argumentum ad crumenam (123)
Ucieczka w ogólniki (rozmydlanie) (125)
Zmiana tematu (127)
Błahe wątpliwości (129)
Fałszywe zwycięstwo (131)
Potok słów (133)
Efekt czystej ekspozycji (135)
Efekt izolacji (137)
Efekt kontrastu (139)
Efekt Pollyanny (141)
Efekt pominięcia (143)
Efekt posiadania (145)
Efekt potwierdzenia (147)
Iluzja korelacji (149)
Efekt pierwszeństwa (151)
Autowaloryzacja, autoweryfikacja, samopoznanie (153)
Efekt pseudopewności (155)
Efekt skupienia (157)
Efekt ślepej plamki (159)
Efekt wspierania decyzji (161)
Efekt wyniku (163)
Efekt wyświadczonej przysługi (165)
Iluzja wstrząsu (167)
Niechęć do straty (169)
Racjonalizacja zakupu (171)
Skrzywienie zawodowe (173)
Złudzenie kontroli (175)
Złudzenie planowania (177)
Błąd koniunkcji (179)
Efekt pewności wstecznej (181)
Efekt przekonania (183)
Heurystyka dostępności (185)
Heurystyka zakotwiczenia i dostosowania (187)
Iluzja grupowania (189)
Paradoks hazardzisty (191)
Pozytywna retrospekcja (193)
Zasada: szczyt - koniec (195)
Błąd przypisania cech (197)
Efekt grupy (199)
Efekt aureoli (201)
Efekt horoskopowy (203)
Złudzenie ponadprzeciętności (205)
Efekt projekcji (207)
Fenomen sprawiedliwego świata (209)
Iluzja przejrzystości (211)
Samospełniające się przewidywania (213)
Tendencja samoobronna (215)
Efekt jednorodności grupy obcej (217)
Metamodel i model Miltona (219)
Epilog (225)
Bibliografia (227)

Dane techniczne

Okładka twarda
ISBN 9788328348165
Podtytuł Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją
Rok wydania 2021
Wysokość 21,5
Szerokość 14,5
Liczba stron 232

Koszty dostawy Wysyłamy tego samego dnia gdy kupisz do 11:30

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o książce (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl