
Derek Sivers nigdy nie planował zakładać firmy.
Był muzykiem, który po prostu chciał sprzedawać swoje płyty online.
Bez inwestorów. Bez biznesplanu. Bez doświadczenia.
Finalnie zbudował CD Baby – platformę, która generowała 100 milionów dolarów rocznie, a którą ostatecznie sprzedał za 22 miliony.
„Co tylko zechcesz – 48 lekcji przedsiębiorczości w 48 godzin” to książka, która zmieni sposób, w jaki myślisz o biznesie. Sivers nie tylko udowadnia, że można działać inaczej – on pokazuje, że to działanie inaczej jest kluczem do sukcesu.
Oto 6 najważniejszych i brutalnie szczerych lekcji od człowieka, który zbudował firmę... przez przypadek:
1. Biznes nie jest o pieniądzach, ale o spełnianiu marzeń (twoich i innych)
Nigdy niczego nie powinno się robić wyłącznie dla pieniędzy. Jeśli czuć, że robisz coś dla pieniędzy, to może Ci się nie udać. Ludzie, którzy prowadzą biznes z innych powodów niż pieniądze, natychmiast zaczynają zarabiać
2. Brak funduszy? To atut.
Jeśli chcesz być użyteczny, możesz zacząć działać już teraz, nawet z 1% swojej wielkiej wizji, co stawia cię o krok przed innymi. Derek w swojej książce pokazuje, jak zacząć nawet jeśli nie masz nic!
3. Pomysł to nic. Liczy się wykonanie.
Pomysł to tylko mnożnik, podczas gdy wykonanie jest warte miliony. Pomysły same w sobie są bezwartościowe, a liczy się jedynie ich realizacja.
4. Klient ponad firmę.
Dbaj o klientów bardziej niż o siebie samego (i swoją firmę). Troszcz się o klientów bardziej niż o siebie samego, a odniesiesz sukces.
5.Rezygnuj z klientów z podniesioną głową.
Nie jesteś dla wszystkich – i bardzo dobrze. Odwaga w tym, czemu mówisz NIE, przyciąga tych, na których naprawdę Ci zależy. Świadomie wykluczaj pewne grupy klientów i z dumą mówić, kim firma nie jest. W ten sposób zdobywa się serca tych, na których naprawdę zależy.
6. Obsługa klienta to nie koszt. To Twoja przewaga.
Obsługa klienta to podstawa i kluczowe źródło zysków, nie koszt do minimalizowania. Sivers był zaskoczony, że sukces CD Baby wynikał z tego, że "odbierają telefon! Odpowiadają na moje maile! Można porozmawiać z prawdziwym człowiekiem!". Podkreśla, że obsługa klienta to nie koszt, który należy minimalizować, ale kluczowe źródło generowania zysków, podobnie jak sprzedaż. Dlatego należy zatrudnić najlepszych, najbardziej empatycznych ludzi i zapewnić im czas i zasoby, aby uszczęśliwiać klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to sięgnij po książkę „Co tylko zechcesz zechcesz - 48 lekcji przedsiębiorczości w 48 godzin”. Dodatkowo otrzymasz również mapę myśli z najważniejszymi lekcjami.
Kupując ją w przedsprzedaży, dostaniesz ebooka w prezencie!
Wysyłka książki nastąpi w pierwszej połowie lipca.